shadow

אהבה היתה אמורה להיות משהו פשוט…

ואיכשהו, עבור רוב האנשים, היא לא.

אז אני, מה בכלל יש לי לומר לכם על אהבה?

תשמעו, אני לא עשיר, לא יפה, לא צעיר ולא מפורסם. אני לא מנכ”ל גדול. פתחתי וסגרתי בחיי כמה עסקים ולמרות שאני חי טוב, אף אחד מהם לא הבשיל להיות הסאטראפ הגדול הבא שגוגל ירצו לקנות, ומעולם לא כיוונתי לכך. המכונית שאני נוסע בה שייכת לחברת ליסינג. שילמתי משכנתא רוב חיי, ונדרשו נסיבות מיוחדות מאוד כדי שאוכל להפסיק. בזמן כתיבת שורות אלו אני גבר בן 56 שנראה טוב לגילי, אבל אף אשה שמפנטזת על גבר לא הלבישה עליו את הפנים שלי דווקא. אני לא בדיוק ‘מגנט נשים’ ואין שום סכנה שיתחילו אתי ברחוב. הייתי נשוי במשך 29 שנים לאחת, אותה הכרתי חמש שנים לפני שנישאנו. ואז הסרטן גזל אותה ממני.

אז מה אני יודע, מה בכלל יש לי לומר לכם על אהבה?

אז זהו, שדווקא הרבה. כי למרות הרשימה הלא-מרשימה למעלה, אני אדם שזכה בחייו ליותר אהבה מרוב האנשים שאני מכיר או שמעתי עליהם. הנישואים הראשונים שלי היו נפלאים, מלאי רומנטיקה, חברות, שותפות ואושר. בנינו משפחה, התפתחנו יחד ולחוד כאנשים, שמרנו על התשוקה והחידוש ואלמלא הגידול האגרסיבי שבחר להתפתח עמוק במוח היצירתי והנפלא שלה, היינו ממשיכים לנצח. אבל היא מתה. היא מתה ומעל הקבר שלה התחייבתי לעצמי ובפני משפחתי וכל הקהל הרב שהשתתף בהלוויה, שאנחנו נחיה, שאנחנו נבנה מחדש את החיים שלנו, שאנחנו נחזור ונהיה מאושרים. התחייבתי ועשיתי. בעת כתיבת שורות אלו עברו ארבע שנים מאז הכרתי (ובהמשך נישאתי) לאשה נהדרת ואוהבת והחיים שבנינו לנו הם שונים, אבל טובים לא פחות מאלו שהיו לי.

מחבר הספר "אהב, בפשטות" שמעיה דוד
שמעיה דוד. מחבר הספר “אהבה, בפשטות. הרגלים מעשיים ליצירת יחסי אהבה מושלמים” (ושבעה ספרים נוספים)

אז עכשיו יש לכם שתי אפשרויות. אתםה יכול להיות ציניים ולחשוב שאני סתם מגזים, מייפה דברים. אתם יכול לחשוב שדברים כאלו קורים רק לאנשים אחרים ולכם אין סיכוי. אתם יכול לחשוב שזה עניין של מזל, שרק במקרה זה הצליח לי כך, פעמיים. אם כך אתם חושבים, בואו ניפרד כאן. שום דבר ממה שיש לי להציע לא יועיל לך.

אבל יש לך גם אפשרות נוספת. אתם יכול להקשיב לי וללמוד איך גם לכם יכולים להיות חיים כאלו. בין אם זו הפעם הראשונה, השנייה או שהצלחתם להיכשל סדרתית בכל קשר שהיה לכם – אני יכול ללמד אותכם את הדרך להצליח. אני יכול ללמד אותכם להיות אנשים שבני הזוג שלהם פשוט לא יכולים שלא לאהוב. זה לא קשה כמו שאתה עשויים לחשוב. כדי לזכות ביחסי אהבה טובים צריך לעשות ולהיות דברים מסוימים. אם לא זכיתם עד היום, סימן שלא עשיתם אותם. זו פשוט דרך אחרת לעשות דברים. דרך אחרת להיות.

בסיכומו של דבר, הרי זה כל העניין. מה כבר אנחנו רוצים בחיים האלו? כסף? כבוד? אהבה? משפחה? עבודה מעניינת? אלו רק דברים, אלו רק כלים, אמצעים שאמורים לגרום לנו להרגיש טוב, להיות מאושרים. אל תוותרו על האושר שלכם.

כן, אפשר לחיות בלי אהבה. אפשר. אל תתנו לשום רומנטיקן לספר לכם שלא. ברגע זה ממש חיים סביבכם רבים שאין בחייהם אהבה. הם אוכלים, נושמים, ישנים, עובדים, קונים בסופרמרקט וצופים בטלביזיה. חלקם עשירים, חלקם עניים. גברים, נשים, מבוגרים וצעירים. הם לא בהכרח נראים שונים מאנשים אחרים. אפשר לחיות בלי אהבה. אבל אי אפשר להיות מאושר בלי אהבה. ואם אין סיכוי לאושר, מה הטעם לחיות?

כריכת הספר "אהבה, בפשטות. הרגלים מעשיים לחיי אהבה מושלמים"
הספר “אהבה, בפשטות”

ההצלחה שלי באהבה הביאה אותי לכתוב ספר שיעזור גם לאחרים להצליח. במשך הזמן אעלה כאן בבלוג עוד פוסטים וחומרים רבים, וכדאי לעקוב אחריו, אבל כהתחלה, הדבר הכי מועיל שבאפשרותכם לעשות הוא לקרוא אותו.

התחילו כאן

One comment on “אהבה היתה אמורה להיות משהו פשוט…

  1. Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן